خدمات فلور در حوزه نگهداری و مدیریت مشتریان:
- مشاوره انتخاب بهترین سیستم مدیریت مشتریان (CRM)
- انتخاب راهکارهای افزایش رضایتمندی و خرید مشتریان قبلی
- طراحی چرخههای هوشمندانه در استفاده از CRM
چرا مدیریت و نگهداری مشتریان مهم است؟
در دنیای کسبوکار رقابتی امروز اهمیت مدیریت و نگهداری مشتریان پنهان نیست برای اینکه هزینه کسب مشتریهای تازه بسیار زیاد است پس هر مشتری فعلی ارزش بالایی دارد.
هر چه یک مشتری فرصتهای بیشتری برای تعامل با کسبوکار شما داشته باشد، بهتر است و یکی از راههای ایجاد تعامل، راهاندازی کانالهای فروش مستقیم، فروش آنلاین و فرانشیز است؛ اما هر چه این کانالهای ارتباطی بیشتر میشوند نیاز به مدیریت روابط با پایگاه مشتری هم افزایش پیدا میکند که سیستم مدیریت و نگهداری مشتریان پاسخ گوی این نیاز است.
CRM یا سیستم مدیریت روابط مشتریان به کسبوکار شما کمک میکند تا رفتار مشتریها را بررسی کنید و در صورت لزوم عملکرد کسبوکار خود را تغییر دهید تا به بهترین شکل نیازهای مشتری را تامین کنید. اساسا، این سیستم کمک میکند تا ارزش مشتری را به رسمیت بشناسید و روی بهبود رابطه با مشتری سرمایهگذاری کنید. هر چه مشتری را بهتر درک کنید، نیازهای او را بهتر پاسخ میدهید.
مدیریت و نگهداری مشتریان چگونه باعث بهبود کسبوکار شما میشود؟
سیستم مدیریت و نگهداری مشتریان از طریق موارد زیر کسبوکارتان را بهبود میدهد:
- توسعه روابط بهتر با مشتریان فعلی
- افزایش فروش از طریق پیشبینی نیازهای مشتری بر اساس داده تاریخی
- بازاریابی بهتر محصولات و خدمات جدید بر اساس داده تاریخی
- افزایش رضایت و وفاداری مشتریها
- معرفی مشتریهای جدید از طریق مشتریهای فعلی
- خوشنامی بیشتر برند
- جذب مشتریهای جدید
- افزایش بازده و ارتباط داخلی کارکنان
- افزایش رضایت کارکنان
- اتوماسیون روند اجرایی
- کاهش هزینههای اجرایی
- امکان دسترسی کارکنان به داده فروش و بازاریابی در هر زمان و مکان
- گزارش دهی و آنالتیکز موثرتر
- تصمیمگیری آگاهانهتر بر اساس داده واقعی
مدیریت و نگهداری مشتریان برای چه کسانی مناسب است؟
تقریبا هر کسبوکاری که مشتری دارد میتواند از CRM استفاده کند اما برخی از انواع کسبوکار بهره بیشتری از سیستم مدیریت و نگهداری مشتریان میبرند:
- هر کسبوکاری که تیم فروش دارد میتواند از سیستم مدیریت و نگهداری مشتریان استفاده کند تا کارشناسان فروش ترندهای موجود در رفتار مشتریان را تشخیص دهند و راحتتر محصولات را به آنها پیشنهاد دهند. علاوه بر این، تیم فروش میتواند روند جذب مشتریهای احتمالی را ثبت کند تا شانس فروش را افزایش دهد.
- هر کسبوکاری که از نوعی مارکتینگ استفاده میکند میتواند از داده فروش برای هدفمند کردن کمپینهای بازاریابی استفاده کند.
- هر کسبوکاری که فاکتور صادر میکند میتواند از ابزار صدور فاکتور CRM استفاده کند تا کیفیت روند فروش را بالا ببرد. استفاده از یک سیستم جامع برای انجام همه کارهای فروش و مارکتینگ بازده را بالا میبرد.
- هر کسبوکاری که قصد دارد اولویت مشتریان را به آنها ثابت کند تا در هنگام برقراری ارتباط، مشتری به کارشناس مربوطه در تیم هدایت شود و هر چه سریعتر درخواستش انجام شود.
- هر کسبوکاری که قصد افزایش بازده را دارد از سیستم جامع مدیریت مشتری استفاده میکند تا از ویژگیهایی مانند کلیک برای تماس، ثبت جزییات مذاکرات و اتوماسیون استفاده کند که منجر به کاهش هزینهها و افزایش پایگاه مشتریهای بالقوه میشود.
آیا مدیریت و نگهداری مشتریان کار اقتصادی است؟
سیستم مدیریت و نگهداری مشتریان با توجه به سایز کسبوکار شما که چه تعداد کارکنان و مشتری دارید و قابلیتهایی که در سیستم CRM نیاز دارید، هزینههای متفاوتی دارد.
با توجه به اینکه سیستم مدیریت و نگهداری مشتریان روند ارتباط کسبوکار با مشتریها را تسهیل میکند و همه داده فروش و بازاریابی را در یک منبع قرار میدهد، زمان و توان شما برای تمرکز بر روی فروش بیشتر به مشتریهای فعلی و کسب مشتریهای جدید افزایش پیدا میکند که منجر به درآمد بیشتر میشود که در درازمدت نهتنها هزینه تامین سیستم را جبران میکند که سودآوری هم خواهد داشت.
درواقع، سیستم مدیریت و نگهداری مشتریان یکی از سرمایهگذاریهای اجرایی هر کسبوکار است که در مدت نهچندان طولانی به سوددهی میرسد.
در نتیجه
CRM یا مدیریت و نگهداری مشتریان یک ابزار باارزش است که کسبوکار شمارا قادر میکند که نهتنها رضایت مشتری را افزایش دهید بلکه بازده و درآمد را هم بالا ببرید. این سیستم قابلیتهای زیادی دارد که بهراحتی با تغییرات کسبوکارتان هماهنگ میشود و به همراهتان رشد میکند.
با تامین داده واقعی و آنالتیکز قوی، این سیستم شمارا به یک مدیر آگاه تبدیل میکند که بهسرعت به ترندهای بازار پاسخ بدهید و استراتژیها و تاکتیکهای خود را در زمان واقعی تغییر دهید تا از یک فرصت یا چالش غیرمترقبه به نفع کسبوکار استفاده کنید.