خدمات فلور در شبکههای اجتماعی
- معرفی گسترده کسب وکار شما در شبکههای اجتماعی
- اینفوئلنسر مارکتینگ
- تولید محتوای هدفمند
چرا شبکههای اجتماعی مهم هستند؟
شبکههای اجتماعی در 10 سال گذشته در دنیای کسبوکار یکهتازی کردهاند و تاثیر بینظیری در تغییر رفتار مشتریها داشتهاند که موجب تغییر متدهای کارآفرینان هم شده است چرا که در غیر این صورت از اکوسیستم کارآفرینی حذف میشوند!
شبکههای اجتماعی به یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شدهاند که بهره زیادی برای کسبوکارها دارند چرا که با میلیونها مشتری احتمالی در سراسر دنیا ارتباط برقرار میکنند.
اگر شما از این منبع ساده و سودمند استفاده نمیکنید، فرصت مهمی برای بر سر زبانها انداختن برند خود را از دست میدهید!
در این مقاله، به اهمیت شبکههای اجتماعی میپردازیم و به سوالهای زیر پاسخ میدهیم:
- چرا شبکههای اجتماعی مهم هستند؟
- چگونه شبکههای اجتماعی باعث بهبود کسبوکار شما میشود؟
- شبکههای اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟
- آیا فعالیت در شبکههای اجتماعی کار اقتصادی است؟
چرا شبکههای اجتماعی مهم هستند؟
شبکههای اجتماعی یکی از پرسودترین پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال هستند که بهراحتی میتوانند برای اهداف زیر استفاده شوند:
• افزایش سطح آگاهی از برند
• تعامل مستقیم با مشتریان
• آگاهی از تقاضای بازار
برای شروع فقط کافی است یک پروفایل برای کسبوکارتان در یکی از شبکههای اجتماعی محبوب ایجاد کنید و شروع به ارتباط برقرار کردن و شبکهسازی کنید. با داشتن یک استراتژی ساده و چند ساعت در روز، برند خود را در معرض دید مشتریهای احتمالی قرار دهید و پایگاه مخاطب بزرگی برای کسبوکارتان بسازید.
تعامل با مشتری
هر چه بیشتر با مشتریها تعامل مفید کنید، توجه آنها را در زمان واقعی بیشتر جلب میکنید و احتمال تبدیل آنها به مشتری را بالاتر میبرید چراکه نظرات آنها را میشنوید و پیام برندتان را هم منتقل میکنید.
مزیت مضاعف این تعامل این است که خودتان هم از نیازهای آنها آگاه میشوید تا محصولات و خدمات مرتبطی به آنها ارائه دهید و درعینحال از دادههای صنعتی هم آگاه میشوید تا موقعیتتان را با رقبا بسنجید.
چگونه شبکههای اجتماعی باعث بهبود کسبوکار شما میشود؟
شبکههای اجتماعی به دلایل زیر کسبوکار شمارا بهبود میدهند:
• افزایش رضایت مشتریان
• افزایش وفاداری به برند
• افزایش اعتبار برند
• افزایش ترافیک وبسایت
• افزایش رتبه سئو
هنگامیکه در شبکههای اجتماعی حضور مستمر داشته باشید، مشتریها میتوانند بهراحتی به شما دسترسی داشته باشند و ارتباط برقرار کنند که در واقع پروفایلتان به یک کانال خدمات مشتریان در زمان واقعی تبدیل میشود. در این صورت یک رابطه دائم شکل میگیرد که رضایت آنها از برند شمارا افزایش میدهد.
از آنجایی که رضایت همیشه با وفاداری همراه است، مشتریهای وفاداری کسب میکنید.
هنگامیکه رضایت و وفاداری مشتریان فعلی افزایش پیدا کند، اعتبارتان هم بیشتر میشود که منجر به ایجاد یک تصویر قدرتمند از برندتان و در نتیجه کسب مشتریان جدید میشود.
مشتریهای جدید از طریق محتوای شبکههای اجتماعی و پیامهای شخصی که شما برای هر یک از آنها مینویسید، علاقهمند میشوند چراکه کسبوکاری که زمان صرف میکند تا به کاربران پاسخ شخصیسازیشده بدهد قطعا به مشتریهای خود اهمیت میدهد. در نتیجه آنها به وبسایتتان هدایت میشوند و ترافیک را افزایش میدهند که رتبه سایت کسبوکار شما در نتایج جستجو را هم بالا میبرد.
حضور در شبکههای اجتماعی به یک فاکتور مهم برای رتبهبندی موتورهای جستجو تبدیل شده است در نتیجه دیگر کافی نیست که وبسایتتان را بهینهسازی کنید بلکه باید از شبکههای اجتماعی هم با مهارت استفاده کنید تا به موتورهای جستجو اعتبار و استمرار خود را سیگنال دهید.
شبکههای اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟
فارغ از اینکه کسبوکار شما یک استارت آپ است یا یک برند شناختهشده، شبکههای اجتماعی مفیدترین ابزار برای بازاریابی هستند. با داشتن یک استراتژی هدفمند و بهروزرسانی مستمر، از رقبای فعلی پیشی میگیرید و از رقبای جدید هم که هر روز به تعدادشان اضافه میشود عقب نمیافتید!
از طرف دیگر، پروفایل شبکههای اجتماعی شما برای کارجویان اهمیت دارند برای اینکه نمایشگر فرهنگ داخلی کسبوکارتان هستند و نقش بازاریابی را برای استخدام استعدادهای برتر فراهم میکنند.
آیا فعالیت در شبکههای اجتماعی کار اقتصادی است؟
از نظر بازاریابی، شبکههای اجتماعی مقرونبهصرفه ترین راه هستند برای اینکه ایجاد حساب کاربری برای همه پلتفرمها رایگان است و دامنه مشتریهای احتمالی هم به وسعت دنیاست!
حتی اگر از تبلیغات پولی در این شبکهها استفاده کنید میتوانید با مقادیر کم شروع کنید و نتیجه را ارزیابی کنید. در این صورت بازگشت از سرمایه بیشتری دارید و بودجه مناسبتری برای سایر پرداختهای کسبوکارتان باقی میماند.
مشتریهای راضی که از تجربه خرید مثبت خود از شما صحبت میکنند، در واقع تبلیغات و بازاریابی رایگان برای برندتان انجام میدهند که هزینه زیادی از بودجه بازاریابی کاهش میدهد!
فقط با صرف اندکی زمان و هزینه میتوانید توجه بیشتری جلب کنید، نرخ تبدیلهای خود را افزایش دهید و درنهایت فروش بالاتری داشته باشید.