چرا تولید محتوا مهم است؟

تا به حال دنیایی بدون محتوا را تصویر کرده‌اید؟ دنیایی خالی، بدون داشتن حرفی برای گفتن! بارها در بلاگ‌ها دیده‌ایم که گفته‌اند Content is king، اما بیایید کمی روراست باشیم. اهمیت تولید محتوا بیشتر از این حرف‌هاست. این روزها Content is not king بلکه Content is kingdom. همین جمله همه چیز را می‌رساند. البته که قرار نیست فقط به همین جمله بسنده کنیم. در این مقاله از فلور قصد داریم بیشتر در مورد اهمیت این قلمرو پادشاهی صحبت کنیم.

چرا تولید محتوا مهم است؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، اجازه دهید کمی با مفهوم محتوا بیشتر آشنا شویم. محتوا فقط محتوای متنی نیست. با اینکه محتوای متنی هم یکی از انواع مختلف محتوا محسوب می‌شود اما این تمام ماجرا نیست. از محتوای تصویری گرفته تا ویدیویی و صوت، همگی از خانواده محتوا هستند. بیشتر ما بر این باور غلط اصرار داریم که محتوا فقط محتوای متنی است! در حالی که در دنیای امروزی تمامی چیزی که به منظوری خاص و در یک ساختار مشخص تهیه و تولید می‌شود محتواست.
تولید محتوا مختص به دنیای دیجیتال امروزی نیست. مدت‌هاست که افراد بسیاری مشغول تولید محتوا هستند. از ونگوک و نقاشی‌هایش گرفته تا نیچه و فروید، همگی به نحوی در این کار سهیم بوده‌اند. فقط نوع محتوایی که تولید می‌کرده‌اند متفاوت بوده است. با اینکه این افراد بزرگ در دنیا حضور ندارند اما واژگان و محتوایی که تولید کرده‌اند هنوز هم نسل به نسل در میان ما می‌چرخند. از آن‌ها الهام می‌گیریم و تحت تاثیرمان می‌گذارند. پس محتوا ماندگار است!
در زمانه‌ای که لحظه محتوایی جدید در حال تولید شدن است ما کجای کار هستیم؟ در این اقیانوس ژرف باید ببینیم که چطور می‌توانیم به نفع خودمان و کسب و کارمان قدم برداریم.
طی چند سال اخیر محتوا جایگاه ویژه‌ای در بین کسب و کارها پیدا کرده است. همین موضوع باعث شده است استراتژی‌های متفاوتی در پی تولید محتوا تعیین شود. تولید محتوا یک دانش است.
قانع نشده‌اید؟ خب، بهتر است سراغ دلایل اهمیت محتوا برویم.
پشت هر کسب و کار موفق و ارزشمندی، محتوای غنی و گران بهایی قرار دارد. محتوایی برنامه ریزی شده و تولید شده برای مخاطبین هدف.

چگونه تولید محتوا باعث بهبود کسب و کار ما می‌شود؟

محتوا اعتماد می‌آورد
یکی از مزایایی که تولید محتوای ارزشمند به همراه دارد ایجاد اعتماد در مخاطب است. اعتمادی سازنده که نتیجه ارتباطی با کیفیت با کاربر است.
در دنیای شلوغ امروزی که هر لحظه محتوایی جدید تولید می‌شود کمتر کسی حوصله دارد که برای این حجم زیاد وقت بگذارد. کاربران در همین وقت کوتاهی که دارند به دنبال محتوای با کیفیت هستند. در نتیجه این کیفیت در تولید محتوا، می‌توانید اعتماد کسب کنید.

محتوا نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

هنوز هم به اهمیت بازاریابی محتوایی ایمان نیاورده‌اید؟
قرار دادن محتوای با کیفیت در وبسایتتان باعث می‌شود Conversionهای زیادی اتفاق بیافتد. همین تبلیغ‌های ساده را تصور کنید. یک تبلیغ فقط یک تبلیغ نیست! تبلیغ باید جذاب و هدفمند باشد. کاربران خواستار همچین چیزی هستند پس محتوایی جذاب تهیه کنید تا به هدف برسید.
آمارها نشان می‌دهند بیش از 50 درصد کاربران در نتیجه بازدید از یک تبلیغ هدفمند به همراه محتوایی تاثیرگذار اقدام به خرید می‌کنند. با بازاریابی محتوایی می‌توانید مخاطبین خود را به مسیر درست هدایت کنید. مسیری که هم برای شما و هم کاربران پایان دلپذیری به همراه داشته باشد.

بهتر دیده ‌می‌شوید

با تولید محتوای بهینه، بهتر دیده می‌شوید. در دنیای امروزی جلب توجه و مورد توجه قرار گرفتن قدرت است. همه دوست داریم که بیشتر دیده شویم. چطور؟ با تولید محتوای بهینه و مداوم.
با رعایت سئو و تولید محتوای بهینه می‌توانید در دنیای اینترنت و آنلاین بیشتر بهتر دیده شوید.
قضیه این است که باید توجه موتورهای جستجوگر را به خودتان جلب کنید.

متمایز می‌شوید

در نتیجه تولید محتوای بهینه، غنی، هدفمند و مداوم از رقبای خود متمایز می‌شوید.
با تولید محتوا می‌توانید تمرکز کسب و کار خودتان را بهتر نمایش دهید. در نتیجه می‌توانید تخصص خودتان و نگاه ویژه‌ای که به اهداف خود دارید را بهتر بیان کنید.
شاید عجیب به نظر برسد که تمامی این‌ها در نتیجه تولید محتوا اتفاق می‌افتند. تمامی عواقبی که تولید محتوا و بازاریابی محتوا به همراه دارد در دنیای بازاریابی سنتی نادیده گرفته می‌شوند. در شیوه‌های سنتی کاملا دستوری مخاطبین را مجبور به خرید می‌کنیم. اما با حضور تولید محتوا و در نتیجه اعتماد و ارتباطی که برقرار می‌شود می‌توانیم محصول و خدمات مناسب برای هر کاربر را معرفی کنیم. این هنر تولید محتواست. سوق دادن کاربران همراه با آگاهی، به سوی چیزی که برایشان بهتر است.